Wołomin ul. Poniatowskiego 26 Tel. 605 886 579 stepup.fitness@o2.pl

Opis zajęć

ZAJĘCIA DLA WSZYSTKICH:

TBC STEP - Zajęcia wszechstronne, dla wszystkich. Dzięki połączeniu wysiłku aerobowego i ćwiczeń rzeźbiących, ciało nabiera smukłego wyglądu przy jednoczesnym spalaniu tkanki tłuszczowej. Ta forma pomoże Ci ZBIĆ WAGĘ i utrzymać dobry wygląd i formę. Ponadto TBC to przygotowanie do bardziej zaawansowanych treningów.Jest to trening wzmacniający, kondycyjny i ogólnorozwojowy. Rozgrzewka odbywa się na stepie.

BPU (BRZUCH, POŚLADKI, UDA) - Smukła sylwetka ,płaski brzuch, zmniejszenie tkanki tłuszczowej, redukcja cellulitu, sprężysta i elastyczna skóra, podniesienie i modelowanie pośladków to jest efekt systematycznego uczęszczania na te zajęcia. Jest to trening wzmacniająco- kształtujące dolne partie ciała. Zajęcia składają się z dłuższej choreografii na stepie ,która trwa ok. 20 minut ,a przez kolejne 40 minut trwa trening właściwy. TRENING WZMACNIAJĄCY I KSZTAŁTUJĄCY SYLWETKĘ , zajęcia dla wszystkich.

STOP CELLULIT - Jest to specjalna,intensywna forma aerobiku skierowana przede wszystkim do tych osób, które chciałyby wymodelować dolne partie ciała. Systematyczne ćwiczenia zapewnią zgrabną sylwetkę, jędrne uda i pośladki ,płaski brzuch oraz przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Zajęcia rozpoczyna intensywna rozgrzewka na stepie, druga część zajęć to trening wzmacniający, kondycyjny i ogólnorozwojowy. TRENING ODCHUDZAJĄCY I MODELUJĄCY CAŁE CIAŁO. Zajęcia dla wszystkich, dla początkujących oraz zaawansowanych.

TBC - Zajęcia wszechstronne, dla wszystkich. Dzięki połączeniu wysiłku aerobowego i ćwiczeń rzeźbiących, ciało (brzuch, pośladki, uda i ręce) nabiera smukłego wyglądu przy jednoczesnym spalaniu tkanki tłuszczowej. Ta forma pomoże Ci ZBIĆ WAGĘ i utrzymać dobry wygląd i formę. Ponadto TBC to przygotowanie do bardziej zaawansowanych treningów.Jest to trening wzmacniający, kondycyjny i ogólnorozwojowy.

ABT - Trening modelujący sylwetkę, odchudzający oraz poprawiający naszą postawę. Efektem regularnych ćwiczeń jest redukcja cellulitu, wzmocnienie i rzeźba dolnych partii ciała oraz wyprostowana sylwetka. Dzięki ćwiczeniom na płaski brzuch pozbędziesz się tkanki tłuszczowej, uciążliwej oponki w talii czy wystających boczków. W widoczny sposób ujędrnisz i podniesiesz pośladki oraz poprawisz wygląd swoich ud. W trakcie ćwiczeń korzystamy ze stepów, ciężarków na nogi i innych przyborów dla zwiększenia stopnia skomplikowania i efektywności treningu.

JOGA - Najstarsza znana forma ćwiczeń fizycznych,zajmująca się ciałem człowieka, jego umysłem i oddechem. Praktyka opiera się na ćwiczeniu asan, czyli pozycji jogicznych, których celem jest uelastycznianie i wzmocnienie ciała oraz kontrola oddechu. Asany zwiększają siłę oraz wydajność mięśni i ścięgien ,dzięki czemu kształtują sylwetkę. Na poziomie fizjologicznym korzystnie wpływają na pracę serca, system krążenia, układ nerwowy, hormonalny i oddechowy. Każdy, niezależnie od wieku, może czerpać korzyści z jogi: dla ludzi biznesu to możliwość rozładowania stresu, dla młodych utrzymanie sprawności ciała i zharmonizowanie hormonów, dla osób z bólami kręgosłupa - ulga w dolegliwościach, a dla osób starszych poprawa kondycji ciała.

JOGA KRĘGOSŁUPA - W dzisiejszych czasach wiele osób narzeka na ból kręgosłupa. Taki ból nie powinien być lekceważony... U wielu z nas bóle kręgosłupa spowodowane są zbytnim jego przeciążeniem (m.in. przez siedzący tryb pracy, czasami brak ruchu). Nie należy go lekceważyć. W jodze kręgosłupa centralną rolę odgrywa właśnie kręgosłup i prawidłowa postawa ciała oraz ustawienie się w pozycji co jest bardzo korzystne przy dolegliwościach kręgosłupa. Odpowiednie ćwiczenia kręgosłupa wpływają pozytywnie na cały nasz organizm. Poprzez aktywność fizyczną układ nerwowy się wzmacnia, układ ruchowy staje się bardziej elastyczny i oczywiście wzmacniają się mięśnie, organy wewnętrzne są lepiej ukrwione a nerwy mocniejsze. Ponadto zdrowy kręgosłup to podstawa dobrego samopoczucia fizycznego jak i psychicznego, więc warto zawczasu zadbać o niego.

CARDIOSHAPE - Trening, który jest stworzony dla kobiety, która pragnie zgubić zbędne kilogramy i wymodelować ciało. Rozgrzewka trwa około 10-15 minut i jest to krótka i prosta choreografia na stepie. Na zajęciach nie zabraknie ćwiczeń wzmacniających i modelujących mięśnie brzucha oraz poprawiający wygląd naszych rąk. Zajęcia dla wszystkich, TRENING MODELUJĄCY SYLWETKĘ I ODCHUDZAJĄCY.

TBC INTERWAŁ - Trening wzmacniająco-kształtujący górne i dolne partie ciała, który wykonywany jest rytmicznie do muzyki. Regularne ćwiczenia zapewniają - płaski brzuch, piękną talię, jędrne pośladki i szczupłe uda oraz poprawiają kondycję. Rozgrzewka to krótka, prosta i dynamiczna choreografia na stepie, która przeplatana jest z ćwiczeniami wzmacniającymi.

POWER PILATES – Energiczna wersja zajęć pilates. Trening łączy elementy ćwiczeń Pilates, treningu funkcjonalnego i interwałowego. Ćwiczenia angażujące całe ciało, ze szczególnym uwzględnieniem głębokich mięśni brzucha, pleców i miednicy (odpowiadających za kondycję kręgosłupa). Dzięki podniesieniu intensywności uzyskujemy dodatkowe efekty takie jak: zwiększenie liczby spalanych kalorii, poprawę kondycji, przyspieszenie tempa metabolizmu, redukcja cellulitu. Ta forma zajęć wpływa korzystnie zarówno na nasze ciało fizyczne, jak i na psychiczny relaks, redukcję stresu i poprawę samopoczucia. Jeśli do tej pory uważałaś, że Pilates to za mało – powinieneś sprawdzić, jak działa POWER PILATES.

ZAJĘCIA DLA MAM :

AKTYWNA MAMA - Zajęcia specjalnie przygotowane dla kobiet w ciąży i po porodzie. Spokojna gimnastyka dostosowana jest do każdego trymestru ciąży (niezależnie od stopnia aktywności przed ciążą). Umiarkowane tempo, relaksująca muzyk, odpowiedni sprzęt do ćwiczeń, ćwiczenia oddechowe, rozciągające oraz wzmacniające mięśnie dna miednicy przyczyniają się do polepszenia samopoczucia, poprawy sprawności, kondycji oraz wydolności podczas ciąży. Dodatkowo prowadzą do wzmocnienia organizmu, łatwiejszego zniesienia trudów porodu i szybszego powrotu do sprawności po porodzie. Aktywna ciąża ma także bardzo dobry wpływ na nienarodzone dziecko. Wspomaga krążenie mamy i dziecka, maluszek odczuwa przyjemne kołysanie podczas ćwiczeń oraz relaksuje się słuchając muzyki. Zajęcia poprowadzi instruktorka z doświadczeniem, absolwentka AWF i mama trójki dzieci - Izabela Kotulińska

ZAJĘCIA DLA SENIORÓW:

Program „Aktywny i Zdrowy Senior"

Wielkim bogactwem człowieka jest możliwość swobodnego i bezbolesnego poruszania się w środowisku

Wraz z upływem lat sprawność fizyczna człowieka dojrzałego maleje, zaczynają się pojawiać problemy z funkcjonowaniem narządu ruchu, a przez to z wykonywaniem codziennych czynności. Już nie pochylamy się bez problemów podczas zakładania butów, coraz większą trudność sprawia nam dłuższe stanie, a nawet leżąc bolą krzyże i biodra. Mięsnie tracą swoją siłę i elastyczność, stawy reagują bólem na próby trudniejszych ruchów. Ciało staje w opozycji do naszych fizycznych potrzeb i oczekiwań. Powoli znikają z naszej świadomości takie pojęcia jak: swobodny bieg, taniec, gra w piłkę, a pojawia się lęk i poczucie, że już nie dajemy rady. Stajemy przed koniecznością podjęcia decyzji, czy się poddać i ubrać to w intelektualny slogan typu: „starość nie radość", czy też zacząć systematycznie ćwiczyć.

Ruch fizyczny jest konieczny do prawidłowego ukrwienia mięśni, pomaga dostarczyć składników organicznych i nieorganicznych wchodzących w skład kości, zapewnia prawidłowe odżywienie powierzchni stawowych. Wiele osób tłumaczy swoją niechęć do ćwiczeń fizycznych wykonywaniem prac domowych, pracami na działce lub w ogrodzie. Często pada stwierdzenie: „no przecież ja się ruszam... myję naczynia, odkurzam, skopałem działkę, podlewam ogród". Tego typu ruch jest niewystarczający, ma często jednostronny, ograniczony charakter, wykonywany jest w sposób nawykowy z często nieprawidłowym wykorzystaniem funkcji naszego ciała. Brak ruchu, nadmierne przeciążenia - wadliwa postawa ciała, długotrwałe przebywanie w jednej pozycji, stres, predyspozycje genetyczne, zła dieta - przyczyniają się do powstawania zmian zwyrodnieniowych stawów. Zmiany takie przybierają różne formy: tworzą się osteofity, ubytki w chrząstce stawowej, dyskopatia, czyli szczeliny w pierścieniu włóknistym, wchodzącym w skład dysku i odwodnienia jądra miażdżystego. Zmiany zwyrodnieniowe nie tylko pozbawiają nas swobodnego ruchu, ale też dają liczne wrażenia bólowe.

Ważnym czynnikiem negatywnie wpływającym na działanie mięśni i stawów jest również stres. Napięcie psychiczne podnosi napięcie układu nerwowego, a tym samym wielu elementów wchodzących w skład narządu ruchu, m.in. mięśni, wiązadeł. Stan napięcia psychicznego przekładając się na napięcie w ciele fizycznym wywołuje chroniczne zmęczenie i przyspiesza zmiany zwyrodnieniowe stawów. Mózg człowieka poddany długotrwałemu napięciu traci umiejętność rozróżniania kiedy ciało jest napięte, a kiedy się rozluźnia. Mocne, traumatyczne przeżycia mogą doprowadzić do zmiany krzywizny kręgosłupa, np. tzw. „wdowi garb" po stracie osoby bliskiej. Obserwuje się u ludzi, którzy mają problemy natury lękowej znaczną sztywność obszaru karku, związaną najprawdopodobniej z nadmierną kontrolą.

W leczeniu schorzeń narządu ruchu bardzo ważna jest autoterapia, czyli samodzielne wykonywanie ćwiczeń fizycznych.

Rodzaje ćwiczeń fizycznych stosowanych w programie „aktywny i zdrowy senior":

  • Ćwiczenia aerobowe
  • Ćwiczenia siłowe
  • Ćwiczenia gibkościowe
  • Ćwiczenia koordynacyjne
  • Ćwiczenia równoważne
  • Ćwiczenia rozluźniające
  • Ćwiczenia relaksacyjne
  • Ćwiczenia oddechowe